NOUS GRUPS DE PSICOPEDAGOGIA I LOGOPÈDIA: GRUPS MÉS!


Durant els anys que fa que ens dediquem a la psicopedagogia i logopèdia hem descobert que la principal demanda dels pares i de l’escola és aconseguir donar  resposta a la dificultat de fusionar la part de comprensió de la tasca amb la part executiva (atencional i d’interiorització) i de motivació vers els aprenentatges, donant  l’autonomia i l’acompanyament en la gestió emocional que cada nen/a i jove necessita.


Per aquest motiu, donada la nostra experiència i constant formació, volem donar resposta  des d’un treball en equip fusionant la part emocional, d’aprenentatges i  lectoescriptura en un grup setmanal amb acompanyament familiar i escolar.


Aquest curs escolar 2018-2019 hem incorporat a la nostra oferta terapèutica dos grups MÉS, dividits segons edat i nivell dels nens i nenes que hi participin. Aquests grups tenen com a objectius generals:

  •  Les sessions es vertebraran a través de la proposta d’un seguit de temes, estudiats per les professionals per a dur a terme els objectius exposats, tant a nivell emocional, social, logopèdic i psicopedagògic.
  •  L’objectiu central d’aquest projecte és proporcionar un entorn de confort i confiança per a aprendre i reforçar l’aprenentatge escolar i de vida. Donant resposta a les necessitats del infant, família, professionals que ens envoltin.

  •      En tot moment, hi ha assessorament de tot l’equip per a donar resposta a qualsevol situació necessitat que pogués aparèixer durant les dinàmiques grupals.

Paralel·lament, totes les sessions consten d’objectius específics transversals que inclouen:
  •        Les habilitats socials
  •        Els aspectes més instrumentals de l’aprenentatge.
  •        El treball en equip i col·laboració.
  •        Millorar la part executiva l’atenció i la memòria.
  •        Augmentar la velocitat i la comprensió lectora.
  •        Adquirir un ús més funcional de l’ortografia arbitrària.
  •        Tècniques d’estudi i d’organització.
  •        Detectar la metodologia d’aprenentatge: visual o auditiva.
  •        Adquirir autonomia i seguretat, acompanyament emocional vers els estudis. 

Les terapeutes que dirigim els grups, una psicopedagoga i una logopeda, planifiquem i dissenyem activitats tenint en compte l’edat, dificultats i potencialitats. La nostra voluntat és que aquestes activitats siguin a la vegada motivadores, engrascadores i que estimulin els aprenentatges. L’equip multidisciplinar del centre assessora i complementa aquestes activitats així com les pautes que es proporcionen tant a la  família com a l’escola/institut.

QUÈ OFERIM?



Respecte a la metodologia:

  • ·    Donar un servei de qualitat, personalitzat, tant a nivell del nen com de la família.
  • ·         Oferir un espai acollidor, organitzat en petits grups que afavoreixin l’adquisició dels objectius plantejats.
  • ·  Plantejar activitats organitzades i plantejades amb criteris pedagògics i educatius.
  •     Coordinació  continuada amb escola i família i professional que envolten al/a la nen/a i adolescent.

Respecte als participants:
  • ·  Prioritzar el benestar de tothom que envolta el infant potenciant el seu funcionament com a sistema i no com a individualitats.
  • ·  Potenciar la interrelació entre iguals per a afavorir les habilitats socials i emocionals.
  • ·         Plantejar objectius individualitzats tenint en compte l’experiència amb l’infant i la casuística personal.


COM ESTAN ORGANITZATS?

Els grups es plantejen en una o dues sessions setmanals depenent de les necessitats. En aquestes sessions es plantegen temàtiques i activitats i es divideixen els objectius terapeutics que cada participant presenta. D’aquesta manera adequem les necessitats de cada persona a cada tema. Un esquema d’una semana tipus seria el següent:

DIMARTS
DIMECRES (18:15-19)
DIJOUS
17:30-18:15
Presentació del tema de la setmana
PSICOPEDAGOGIA I LLENGUATGE:
Expliquem, verbalitzem i compartim
 
Presentació del tema de la setmana
PSICOPEDAGOGIA I LLENGUATGE:
Expliquem, verbalitzem i compartim
 
Tancament del tema de la setmana**
PSICOPEDAGOGIA I LECTO-ESCRIPTURA:
Comprenem i resolem
EL PROJECTE ESTÀ PENSAT PER A ASSISTIR ELS DOS DIES
Els nens que només vinguin a una sessió faran la Presentació + activitat personalitzada relacionada amb la temàtica

QUINS TEMES TRACTEM?

Als grups MÉS es plantegen temes relacionats amb continguts escolars o d’aprenentatges però també temàtiques relacionades amb la gestió emocional, l’autoconeixement, les emocions o la resolució de conflictes a través dels quals es treballen aspectes més específics de llenguatge, comprensió lectora, lectoescriptura i Funcions Executives.


Voleu saber-ne més? Demaneu-nos informació! 




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLERS SETMANALS D'ESTIMULACIÓ COGNITIVA PER A LA TERCERA EDAT

QUÈ PUC FER SI EL MEU FILL/A QUEQUEJA?

QUÈ SÓN LES ADAPTACIONS METODOLÒGIQUES?