NOUS GRUPS DE PSICOPEDAGOGIA I LOGOPÈDIA: GRUPS MÉS!
Durant els anys que fa que
ens dediquem a la psicopedagogia i logopèdia hem descobert que la
principal demanda dels pares i de l’escola és aconseguir donar resposta a la dificultat de
fusionar la part de comprensió de la tasca amb la part executiva (atencional
i d’interiorització) i de motivació vers els aprenentatges, donant l’autonomia i l’acompanyament
en la gestió emocional que cada nen/a i jove necessita.
Per aquest motiu, donada la
nostra experiència i constant formació, volem donar resposta des d’un treball en equip fusionant la part
emocional, d’aprenentatges i lectoescriptura en un
grup setmanal amb acompanyament familiar i escolar.
Aquest curs escolar 2018-2019
hem incorporat a la nostra oferta terapèutica dos grups MÉS, dividits segons
edat i nivell dels nens i nenes que hi participin. Aquests grups tenen com a
objectius generals:
- Les sessions es vertebraran a través de la proposta d’un seguit de temes, estudiats per les professionals per a dur a terme els objectius exposats, tant a nivell emocional, social, logopèdic i psicopedagògic.
- L’objectiu central d’aquest projecte és proporcionar un entorn de confort i confiança per a aprendre i reforçar l’aprenentatge escolar i de vida. Donant resposta a les necessitats del infant, família, professionals que ens envoltin.
- En tot moment, hi ha assessorament de tot l’equip per a donar resposta a qualsevol situació necessitat que pogués aparèixer durant les dinàmiques grupals.
Paralel·lament, totes les
sessions consten d’objectius específics transversals que inclouen:
- Les habilitats socials
- Els aspectes més instrumentals de l’aprenentatge.
- El treball en equip i col·laboració.
- Millorar la part executiva l’atenció i la memòria.
- Augmentar la velocitat i la comprensió lectora.
- Adquirir un ús més funcional de l’ortografia arbitrària.
- Tècniques d’estudi i d’organització.
- Detectar la metodologia d’aprenentatge: visual o auditiva.
- Adquirir autonomia i seguretat, acompanyament emocional vers els estudis.
Les terapeutes que dirigim
els grups, una psicopedagoga i una logopeda, planifiquem i dissenyem activitats
tenint en compte l’edat, dificultats i potencialitats. La nostra voluntat és
que aquestes activitats siguin a la vegada motivadores, engrascadores i que
estimulin els aprenentatges. L’equip multidisciplinar del centre assessora i
complementa aquestes activitats així com les pautes que es proporcionen tant a
la família com a l’escola/institut.
QUÈ
OFERIM?
Respecte
a la metodologia:
- · Donar un servei de qualitat, personalitzat, tant a nivell del nen com de la família.
- · Oferir un espai acollidor, organitzat en petits grups que afavoreixin l’adquisició dels objectius plantejats.
- · Plantejar activitats organitzades i plantejades amb criteris pedagògics i educatius.
- Coordinació continuada amb escola i família i professional que envolten al/a la nen/a i adolescent.
Respecte
als participants:
- · Prioritzar el benestar de tothom que envolta el infant potenciant el seu funcionament com a sistema i no com a individualitats.
- · Potenciar la interrelació entre iguals per a afavorir les habilitats socials i emocionals.
- · Plantejar objectius individualitzats tenint en compte l’experiència amb l’infant i la casuística personal.
COM ESTAN ORGANITZATS?
Els
grups es plantejen en una o dues sessions setmanals depenent de les
necessitats. En aquestes sessions es plantegen temàtiques i activitats i es
divideixen els objectius terapeutics que cada participant presenta. D’aquesta
manera adequem les necessitats de cada persona a cada tema. Un esquema d’una
semana tipus seria el següent:
DIMARTS
|
DIMECRES
(18:15-19)
|
DIJOUS
|
|
17:30-18:15
|
Presentació
del tema de la setmana
PSICOPEDAGOGIA
I LLENGUATGE:
Expliquem,
verbalitzem i compartim
|
Presentació
del tema de la setmana
PSICOPEDAGOGIA
I LLENGUATGE:
Expliquem,
verbalitzem i compartim
|
Tancament
del tema de la setmana**
PSICOPEDAGOGIA
I LECTO-ESCRIPTURA:
Comprenem
i resolem
|
EL
PROJECTE ESTÀ PENSAT PER A ASSISTIR ELS DOS DIES
Els
nens que només vinguin a una sessió faran la Presentació + activitat
personalitzada relacionada amb la temàtica
|
QUINS
TEMES TRACTEM?
Als grups MÉS es plantegen
temes relacionats amb continguts escolars o d’aprenentatges però també
temàtiques relacionades amb la gestió emocional, l’autoconeixement, les
emocions o la resolució de conflictes a través dels quals es treballen aspectes
més específics de llenguatge, comprensió lectora, lectoescriptura i Funcions
Executives.
Voleu saber-ne més? Demaneu-nos informació!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada