COM MOTIVAR LA CONDUCTA DES DE L'AMOR?

Tots ens movem per motivació, el cervell està esperant la satisfacció de les necessitats bàsiques, entre elles l’amor i l’atenció que li doneu. Una manera eficaç de conviure a casa serà buscant allò que motiva als vostres fills i acompanyar-lo a aconseguir-ho mitjançant el pacte entre vosaltres, cuidant-lo per a no perdre les ganes de seguir millorant. Totes les motivacions responen a:
  • *    Aprendre
  • *    Desenvolupar-se
  • *    Rebre amor i reconeixement dels altres així com evitar el malestar
Per a poder acomodar amb èxit les normes al cervell dels vostres fills i ensenyar a que sigui capaç d’aconseguir el que es proposi, caldrà assegurar-nos que estigui motivat a rebre la recompensa només quan la seva conducta sigui la que desitgeu, marcant d’antemà les normes i límits de manera familiar.


Per a poder motivar la conducta hem de conèixer la importància de l’aprenentatge via observació i imitació, les neurones mirall assagen de manera silenciosa molts comportaments i programen el cervell per repetir situacions similars. Per tant, hem de saber que som part activa, només amb el que fem i com ho fem, de l’aprenentatge del nostre fill, per tant, ofereix bons models que el teu fill pugui imitar.
Seguit a això, l’aprenentatge sempre ha d’anar lligat al reforç positiu.


Reforçar significa recompensar. I mirem més enllà, cada vegada que el teu fill se sent recompensat, unes neurones molt especials, situades en un lloc del cervell on està la motivació, segreguen una substància anomenada dopamina, sentint satisfacció. Per tant, si aconsegueixes associar les accions que creus beneficioses per a ell amb la recompensa de que se senti satisfet i reconegut, l’ajudaràs a que la seva conducta sigui motivada de manera adequada. Quan aprenem a reforçar la conducta de manera adequada, podem comprovar com les rabietes i la frustració disminueixen, perquè el cervell aprèn abans què és adequat i què no.

El reforç – recompensa ha de ser no material, recordem que connectem neurones de manera eficaç, educant en valors. És important tenir en compte els gustos i les preferències dels nostres fills, així podrem respondre millor a les seves necessitats, motivant-lo tot i seguir els valors que són importants en l’educació que estem promovent. També cal arribar al punt que el nen no se li anticipi el que rebrà, sinó que sigui un cop portada a terme la conducta positiva, que els pares el felicitin la conducta i rebi la recompensa.

Recordem que el càstig és la conseqüència més desgradable i antipedagògica, per tant, no hauria de formar part de la relació entre pares i fills, tot i que ho recomanem en moments de extrema necessitat. Els nens necessiten molt temps d’atenció i amor, si no els hi donem, recorreran al càstig com a forma d’atenció.

Parlem de límits, han de formar part des del inici del nostre mètode educatiu i sempre preveure i estar atents. La família és un equip, qque amb tranquil·litat troba la manera de funcionar, confiant i sempre amb carinyo i amor.

Hem d’ajudar-lo a conèixer i respectar els límits, pensant-los en tots els àmbits i moments de la vida en família.

Per a poder portar a terme tot el que venim dient, la base serà la comunicació cooperativa, és aquella que demana la col·laboració fent un treball en equip, fent sentir a tots els membres com a part de la solució.

Aquest document és el resum del que creiem important per a poder portar a terme amb èxit un sistema de recompenses treballat constantment en família. Al centre, l’acompanyem d’una graella la qual es realitzarà en família però no només serà l’acompanyament de l’educació a casa, sino que l’objectiu és funcionar sense la graella aplicant tot l’esmentat aconseguint i mantenint un bon ambient a casa.


Estem a la vostra disposició, per qualsevol dubte o aclariment, contacteu-nos.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLERS SETMANALS D'ESTIMULACIÓ COGNITIVA PER A LA TERCERA EDAT

QUÈ PUC FER SI EL MEU FILL/A QUEQUEJA?

QUÈ SÓN LES ADAPTACIONS METODOLÒGIQUES?