COM MOTIVAR LA CONDUCTA DES DE L'AMOR?
Tots ens movem per motivació, el cervell està
esperant la satisfacció de les necessitats bàsiques, entre elles l’amor i l’atenció
que li doneu. Una manera eficaç de conviure a casa serà buscant allò que motiva
als vostres fills i acompanyar-lo a aconseguir-ho mitjançant el pacte entre
vosaltres, cuidant-lo per a no perdre les ganes de seguir millorant. Totes les
motivacions responen a:
- Aprendre
- Desenvolupar-se
- Rebre amor i reconeixement dels altres així com evitar el malestar
Per a poder acomodar amb èxit les normes al cervell
dels vostres fills i ensenyar a que sigui capaç d’aconseguir el que es proposi,
caldrà assegurar-nos que estigui motivat a rebre la recompensa només quan la
seva conducta sigui la que desitgeu, marcant d’antemà les normes i límits de
manera familiar.
Per a poder motivar la conducta hem de conèixer la
importància de l’aprenentatge via observació i imitació, les neurones mirall
assagen de manera silenciosa molts comportaments i programen el cervell per
repetir situacions similars. Per tant, hem de saber que som part activa, només
amb el que fem i com ho fem, de l’aprenentatge del nostre fill, per tant,
ofereix bons models que el teu fill pugui imitar.
Seguit a això, l’aprenentatge sempre ha d’anar
lligat al reforç positiu.
Reforçar significa recompensar. I mirem més enllà,
cada vegada que el teu fill se sent recompensat, unes neurones molt especials,
situades en un lloc del cervell on està la motivació, segreguen una substància
anomenada dopamina, sentint satisfacció. Per tant, si aconsegueixes associar
les accions que creus beneficioses per a ell amb la recompensa de que se senti
satisfet i reconegut, l’ajudaràs a que la seva conducta sigui motivada de
manera adequada. Quan aprenem a reforçar la conducta de manera adequada, podem
comprovar com les rabietes i la frustració disminueixen, perquè el cervell
aprèn abans què és adequat i què no.
El
reforç – recompensa ha de ser no material, recordem que connectem neurones de
manera eficaç, educant en valors. És important tenir
en compte els gustos i les preferències dels nostres fills, així podrem
respondre millor a les seves necessitats, motivant-lo tot i seguir els valors
que són importants en l’educació que estem promovent. També cal arribar al punt
que el nen no se li anticipi el que rebrà, sinó que sigui un cop portada a
terme la conducta positiva, que els pares el felicitin la conducta i rebi la
recompensa.
Recordem que el càstig és la
conseqüència més desgradable i antipedagògica, per tant, no hauria de formar
part de la relació entre pares i fills, tot i que ho recomanem en moments de
extrema necessitat. Els nens
necessiten molt temps d’atenció i amor, si no els hi donem, recorreran al
càstig com a forma d’atenció.
Parlem de límits, han de formar
part des del inici del nostre mètode educatiu i sempre preveure i estar atents.
La família és un equip, qque amb tranquil·litat troba la manera de funcionar,
confiant i sempre amb carinyo i amor.
Hem d’ajudar-lo a conèixer i
respectar els límits, pensant-los en tots els àmbits i moments de la vida en
família.
Per a poder portar a terme tot el
que venim dient, la base serà la comunicació cooperativa, és aquella que demana
la col·laboració fent un treball en equip, fent sentir a tots els membres com a
part de la solució.
Aquest document és el resum del
que creiem important per a poder portar a terme amb èxit un sistema de
recompenses treballat constantment en família. Al centre, l’acompanyem d’una
graella la qual es realitzarà en família però no només serà l’acompanyament de
l’educació a casa, sino que l’objectiu és funcionar sense la graella aplicant
tot l’esmentat aconseguint i mantenint un bon ambient a casa.
Estem a la
vostra disposició, per qualsevol
dubte o aclariment, contacteu-nos.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada