SÍ, ELS PARES TAMBÉ SENTEN EMOCIONS!




Una de les principals preocupacions dels pares és que els seus fills siguin feliços, però, els nens saben gestionar les emocions? Saber els que els hi passa? Doncs ha de ser el primer pas per poder estar bé i aprendre dels moments que ho estem.
Una de les tasques principals per poder ensenyar als nostres fills a gestionar les emocions és sentir-les, tant aquelles que ens generen benestar com les que, a priori, no ens en generen. Per tant, els pares s’han d’emocionar, han de riure i també han de plorar.
“Reconèixer les emocions com a adults és un procés i un aprenentatge que ens serà molt útil com a pares, ja que ensenyarem als infants a identificar-les”, detalla el professor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Francesc Núñez, expert en sociologia de les emocions. Per tant, “amagar els estats de tristesa o por els farà estar menys preparats per afrontar les seves pròpies emocions”, alerta la psicòloga de la UOC Noemí Guillamón.
Com podem fer-ho?
Amb naturalitat, sense estudiar la situació ni pressionar-se. Una bona manera podria ser repassar com ha anat el dia durant el sopar en família, què ha passat avui, com ens hem sentit i què hem pensat. D’aquesta manera, es fomentarà la comunicació i s’enfortirà el vincle familiar, donant lloc a parlar de les situacions que ens passen i de com les gestionem.
És important conèixer les emocions, saber què sentim i perquè ho sentim, traduir aquesta emoció en positiu, és a dir, què podem aprendre de sentir-nos així?
Per tant, no hem de transmetre que tot va perfecte, forma part de l’aprenentatge aprendre que hi ha moments on hem de solucionar problemes, sempre donant resposta a les dificultats, evitant així la sobreprotecció i augmentant la seguretat i autonomia.
Padre, Hijo, Hamaca, Niño, Familia, Feliz, Juntos

Sentim les emocions, aprenem fent-ho i fem fort el vincle entre pares i fills!
Equip de psicopedagogues del Centre Aprèn+

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLERS SETMANALS D'ESTIMULACIÓ COGNITIVA PER A LA TERCERA EDAT

QUÈ PUC FER SI EL MEU FILL/A QUEQUEJA?

QUÈ SÓN LES ADAPTACIONS METODOLÒGIQUES?