QUÈ ÉS EL COACHING?




Una definició de Coaching:

És un procés de transformació mitjançant el qual les persones, ja sigui de manera individual i/o en grups, treballen per a desenvolupar el seu potencial i optimitzar les seves habilitats i recursos amb la finalitat de concretar els seus objectius.

Què fa un bon Coach? Els objectius d’un Coach:

El Coach acompanya al client (o Coachee) en aquest camí de desenvolupament, portant a la persona a superar els obstacles que li impedeixen millorar el seu acompliment i rendiment.


La finalitat d’un Coach és desenvolupar en el seu client l'AUTOCONEIXEMENT, LA RESPONSABILITAT I LA CONFIANÇA EN SI MATEIX. El Coach ajuda al client a que aprengui en lloc d'ensenyar-li.


Alguns dels instruments que utilitza el Coaching:

·         L'empatia: És sentir i comprendre el punt de vista de l'altre, posar-se en el seu lloc.

·         El Rapport:  És un “ball natural” que passa quan es troben dues persones.  És la relació de confiança.

·         Escolta activa: L'escolta activa d’allò què el client diu, d’allò què no diu, dels seus valors, del propòsit de les seves accions, és tan o més important que saber preguntar.

·         Crear confiança: La relació de Coaching es basa en la seguretat i la confiança. Per això el procés es farà en un ambient segur on es mantingui la CONFIDENCIALITAT.

·         Creativitat: El Coach serà capaç de fer aflorar idees al costat del seu client.





·         Establir i planejar les fites: El Coach ajuda al client a establir la direcció a la qual vol anar, revisant el seu progrés regularment.


Alguns dels beneficis del Coaching:

·         Millora i augment de la productivitat o l'eficàcia personal: Íntimament lligat amb l'anterior, la millora i augment de la productivitat o l'eficàcia.

·         Millora de les relacions: L'acte mateix de fer preguntes a un fill/a significa valorar-lo i valorar les seves respostes.

·         Més idees creatives: El Coaching encoratja permanentment les idees creatives de tots els membres d'un equip o família, sense por al rebuig prematur o al ridícul.

·        Una resposta més ràpida i més eficaç: En un ambient on els individus se senten valorats, estan sempre disposats a resoldre les dificultats i no esperen instruccions per fer-ho.

·         Persones més motivades: El vell mètode d’ “el pal i la pastanaga” ha perdut vigència. Les persones tenen un bon acompliment/execució perquè ho desitgen, no perquè ho han de fer.

·         Millora del clima laboral/familiar: Si hi ha respecte per les persones, incentiva aquest aspecte en rebutjar les instruccions com a únic mètode vàlid en tot moment. De la mateixa manera pot millorar el clima de la nostra llar si passem de les ordres, com a únic mètode educatiu, a utilitzar el mètode d'aprendre a aprendre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TALLERS SETMANALS D'ESTIMULACIÓ COGNITIVA PER A LA TERCERA EDAT

QUÈ PUC FER SI EL MEU FILL/A QUEQUEJA?

QUÈ SÓN LES ADAPTACIONS METODOLÒGIQUES?